نان های کم کالری

//نان های کم کالری
  • نان ترد مینی جو

نان های کم کالری

نان های رژیمی کم کالری نان هایی هستند که حاوی مقادیر زیادی سبوس و درصد کمی نمک می باشند. سبوس موجود در این نان ها از طریق طولانی ساختن مدت جویدن باعث افزایش ترشح بزاق شده و منجر به پرشدن بیشتر معده واحساس سیری زود رس می شوند که از بروز چاقی جلوگیری می کند و در واقع رژیمی بودن نانها بر همین اصل استوار است.

خواص درمانی سبوس:

مصرف سبوس دستگاه گوارش را از خطر آسیبهای جدی مصون می دارد و باعث افزایش حرکت دورانی روده در دستگاه گوارش می شود و درنتیجه سرعت عبور مواد از دستگاه گوارش افزایش می یابد.

سبوس موجود در نان های گندم و جو باعث رسوب زدایی دیواره های روده و معده ازمواد زاید شده وباعث پاکسازی پرزهای آنها از ذرات خارجی، سموم و عوامل سرطان زا می گردد. لذامصرف بیشترنانهای سبوس دار خصوصاً جو توصیه می گردد.

سبوس با حجیم سازی محتویات داخل روده و ایجاد فشار بر آنها سرعت انتقال مواد زاید موجود در روده را افزایش داده و بدین طریق آلودگی های محیط روده را پاکسازی می کند.

مصرف سبوس موثر در کاهش قند و چربی خون، جلوگیری از تغییرات ناگهانی قند خون و دفع مواد مضر در افراد دیابتی است و از این جهت مصرف آن به بیماران دیابتی توصیه می شود.

سبوس موجود در غلات کمک به رفع یبوست، پیشگیری از سرطان روده بزرگ و دفع مواد سرطانزا از روده می کند، به این صورت که باکتری های مفید روده را فعال کرده و دفع مواد زاید را تسهیل می بخشد. این مسئله احتمال بروز سرطان های روده، پستان، دهان، حلق، مری، معده، پروستات و تخمدان را کاهش می دهد.

مصرف روزانه ۳۰ تا ۴۰ گرم سبوس برای افراد دیابتی الزامی است که بخشی از آن را می توان با مصرف نان های سبوس دار، جو و رژیمی گندم زار تامین نمود.

مصرف ۲ تا ۳ تکه نان سبوس دار در روز حدودا ۴۰% خطر ابتلابه سکته مغزی و بیماریهای قلبی را کاهش می دهد.

۱۳۹۵/۱۱/۲۷ ۱۳:۰۰:۴۶ دی ۱۴ام, ۱۳۹۵|مقالات|

زبان سایت